Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger

Bonde-liv I/S

Interessant skab

34842329

c/o Tina Rokkjær, Skjernvej 61, 7400 Herning

Fysisk butik: Hovedgaden 4, 7260 Sønder Omme

E-mail adresse                                           ts@bonde-liv.dk                  

Telefonnummer                                           20828079 / 97196972

Etableringsår                                              2013

 

Betaling

www.bonde-liv.dk kan der betales med:

Dankort

Bankoverførsel obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor)

Der tages ikke gebyr ved betaling på www.bonde-liv.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Bonde-liv.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Levering

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:

  • Afhentning på nærmeste posthus:
  • 0-1 kg                      39,00 kr.
  • 1-5 kg                      49,00 kr.
  • 5-10 kg                     59,00 kr.
  • 10-20 kg                   99,00 kr.


Levering til ønsket adresse:

0-1 kg             58,00 kr.

1-5 kg.            68,00 kr.

5-10 kg.          78,00 kr.

10-20 kg.        118,00 kr.

 

Ved vægt højere end 20 kg. Forhør nærmere

Levering sker med Post Danmark. Leveringstiden er 1-5 hverdage. Vi leverer til Danmark, Sverige, Norge og Grønland.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.bonde-liv.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)     har modtaget din vare

b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, sendt til: ts@bonde-liv.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nederst i dette dokument/her og medsendt din ordrebekræftelse/vare

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for større ting som møbler og malerier.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                                                                                                                

1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:
-          hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.

2. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

3.levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

4. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bonde-liv

Skjernvej 61, Arnborg

7400 Herning

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på nedenstående adresse, i butikkens åbningstid:

Bonde-liv

Hovedgaden 4

7260 Sdr. Omme

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.bonde-liv.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Bonde-lic

Skjernvej 61, Arnborg

7400 Herning

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores standardfortrydelsesformular her. Det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på www.bonde-liv.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bonde-liv I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og Økonomichefen for Bonde-liv I/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.bonde-liv.dk er Tina Rokkjær.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

 

Oplysninger afgivet til www.bonde-liv.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos Bonde-liv I/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bonde-liv I/S via e-mail ts@bonde-liv.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Tina Rokkjær eller Elizabeth Lerager. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet          www.kfst.dk    Carl Jakobsensvej 35, 2500 Valby               kfst@kfst.dk  Tlf.41715000

Forbrugerombudsmanden     www.forbrugerombudsmanden.dk               Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby

forbrugerombudsmanden@kfst.dk              Tlf. 41715151